TED Talks

spreading ideas

Hallo Fans van TED.
Het lijkt me aardig als mensen hier vertellen hoe ze TED hebben 'gevonden'. Laat ik met mezelf beginnen.

Een van mijn hobbies is naaien, zo heb ik b.v. net mooie hoesjes voor mijn MacBook en mijn iPod touchgemaakt van rode Dupioni zijde afgezet met witte kant, plus nog een lapje voor op het toetsenbord. Goed, af en toe kijk ik rond op het internet naar 'vintage' naaipatronen, ook al weet ik dondersgoed dat ik nooit zo'n jurk met wespentaille uit de jaren '50 of '60 zal maken. Maar ik houd erg van die vintage patronen en de tekeningetjes op de cover. Noem het maar nostalgie.
Erin McKean, die op TED een presentatie geeft met de titel 'Redefining the dictionairy' heeft een blog: http://www.dressaday.com/dressaday.html waarin zij bijna iedere dag een patroon bespreekt of jurken laat zien die ze zelf gemaakt heeft. Op een dag vertelde ze iets over haar TED presentatie en de jurk (een zg Duro dress) die ze toen droeg. NU van de Duro dress na TED was slechts 1 kllik en ik was meteen verkocht.
Dus af en toe bekijk ik een TED talk. Helaas, in mijn omgeving zijn weinig of geen mensen die daar belangstelling voor hebben dus was ik blij met de TED Talks groep hier in Nederland. Ik verheug me dan ook op de bijeenkomst donderdag in Utrecht.
Verder ben ik llid van Toastmasters, een internationale organizatie die overal clubs heeft, waaronder ook in Nderland, waarin mensen bij elkaar komen om Engelse speeches te geven en te oefenen. Ik ben zelf lid van TMOTH, Toastmasters of The Hague en ben nu bezig om mijn speechcoaching onderneming op te zetten waarin ik mensen help om hun Engelse presentaties en speeches te perfectioneren. En zo bekijk ik de presentaties op TED dus ook; hoe pakken ze het aan, hoe spreken ze, is het goed te volgen. Wat zou er nog beter kunnen etc.

Dat is mijn verhaal. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen: Hoe heb jij TED gevonden?

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik weet niet meer precies wanneer ik de eerste TED zag. Het zal waarschijnlijk de toespraak van Ken Robinson zijn geweest, die ook op TED-talks 4 in Utrecht werd vertoont. Ik heb toen ook gericht wat TED-talks opgezocht. Ik was net druk aan het lezen over meme-theorie, dus heb oa dingen van Daniel Dennett en Richard Dawkins gezien.

Ken Robinson was erg inspirerend omdat zijn ideeën perfect aansloten bij wat ik op dat moment zelf in mijn werk als docent aan het doen was, of probeerde te doen. Als je hem nog niet gezien hebt... snel doen!

Hierop reageren

Ik was naar Oprah Winfrey 's interview met Jil Bolte Taylor aan 't kijken, dat te zien was op soulseries. Op een gegeven moment vertelde ze over haar TED talks presentatie en toen ging ik op youtube kijken en zo zag ik nog meer inspirerende presentaties van inspirerende mensen. Die van Ken Robinson sprak me ook heel erg aan, omdat hij precies datgene verwoorde waar ik mn hele schoolperiode, inclusief universitaire periode naar op zoek was, maar helaas sporadisch kon vinden.

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Info

Jasper van Impelen Jasper van Impelen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Jasper van Impelen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden